"עשרת הדיברות" לעבודה מול משרד יחסי ציבור
עבודת יחסי הציבור והתקשורת לא נעשית לבד, זוהי עבודת צוות, שבה אנחנו, את/אתה ואני פועלים בשיתוף כדי להשיג את המיטב מהאינטראקציה היחצנ"ית.
לכן חשוב לקרוא ולהפנים את הדברים הבאים על מנת שתצליחו עם משרד היח"צ איתו אתם עובדים:
תיאום ציפיות
לקוחות רבים אינם מבינים כי כתבה בטלויזיה, ברדיו בעיתון ארצי היא לא משהו שמשיגים באמצעות קשרים בלבד. מדובר בתהליך, שלעיתים לוקח זמן והרבה אייטמים קטנים בדרך אל החשיפה הגדולה.
קליק
קורה שאין "קליק" בין איש יחסי הציבור ללקוח מסיבות שונות ומגוונות לא נוצר החיבור בינכם ברמה האישית. מצב זה עלול להעיק ולהעיב על העבודה השוטפת לאורך זמן. אם אתם חשים כך, כדאי לבדוק אפשרות להעביר את תקציבכם לאיש יחסי ציבור אחר במשרד, או לבדוק כיצד ניתן לגשר על הפערים הבין אישיים. הקליק - השידור על אותו הגל, מהווה מכפיל כוח בפניה אל הציבור. מדהים עד כמה תשדורת מוסכמת והדדית משפיעה על הלקוחות בפועל והלקוחות הפוטנציאליים.
זמינות
חשוב להבהיר שנדרש מאמץ. אנחנו צריכים את העיתונים, את הבולטות, במובן מסוים הם "לקוחות" ולכן עלינו לצוד את זמנם ולהתגמש ללו"ז שלהם. על אותה משבצת בעיתון ישנה תחרות ולפעמים אפילו תחרות קשה..
הודעות לעיתונות
לרוב משרד יחסי ציבור יעביר הודעות וכתבות לעיתונות לאישור של הלקוח בטרם שליחתן לכלי התקשורת. חשוב להבין שההודעה שאישרתם היא בסיס בלבד לנוסח הכתבה שתפורסם. ההודעה משמשת את העיתונאי כמקור מידע בעת כתיבת כתבה, שתיכתב על פי הבנתו את הנושא.
תדרוך לקוחות
בסופו של דבר, לא כל החומרים מועברים לתקשורת דרך משרד יחסי הציבור וחשוב שגם אתה/את תבואו במגע עם עיתונאים. חשוב מאוד שאיש יחסי הציבור שלכם יתדרך אתכם לפני כל ראיון על מנת שסל המסרים יעבור באופן ברור וממצה.
רק שלא יהיה "צהוב"
לא כל "צהוב" הוא "צהוב" שאינו מחמיא לתדמית שלך. מוכנות של בעל העסק להתראיין בנושאים בעלי גוון אישי, תגדיל מאד את פוטנציאל החשיפה של העסק.
הטלפון לא מצלצל
לקוחות רבים מצפים כי בבוקר "חלוקת העיתונים " עם הכתבה אודותיהם, הטלפון שלהם יתחיל לצלצל בלי סוף. בחלק מהמקרים, זה בדיוק מה שקורה, אבל זה לא שכיח. סבלנות חברים, בנית מוניטין וחדירה לתודעה היא הדרגתית ואיטית ונבנית נדבך אחר נדבך. ממודעה למודעה, מפעילות יחצנ"ית לפעילות יחצנ"ית, משבוע לשבוע. והסבלנות משתלמת.. למוניטין וחדירה לתודעה השפעה מתמשכת וחיובית על הקופה. יש דרכים רבות לעשות יחסי ציבור טובים, אבל שיטת ה"זבנג וגמרנו" אינה אחת מהן. אגב, לא רק ביח"צ.
ההתכנסות יחד היא התחלה. ההישארות יחד היא התקדמות. העבודה יחד היא הצלחה.